21/12/11

οι λέξεις



Ανάμεσα στα πολλά λεξικά που κυκλοφορούν ωραίο θα ήταν να είχαμε κι ένα που να το λέγαμε "συναισθηματικό","φανταστικό" ή καλύτερα "συνειρμικό".Έχουμε ένα σωρό ετυμολογικά, ορθογραφικά, συνωνύμων, κλπ. Οι λέξεις κουβαλάνε το συναισθηματικό τους βάρος. Έτσι το "έλειπες σήμερα" θα έπρεπε να γράφεται πιο σωστά "έλυπες" για να δείχνει τη νοσταλγία ή τη λύπη. Το όμικρον της βροχής στο παρμπρίζ θα ήταν ίσως καλύτερα να γραφόταν με ωμέγα -  ένα ωμέγα είναι σα να δημιουργεί δύο μισές σταγόνες που το βάρος τους ενώνεται και κατρακυλάει προς τα κάτω.Το ρύζι, έτσι λεπτοί και σαν γιώτα που μοιάζουν οι κόκκοι του, θα μου πήγαινε ωραία να γραφόταν με δύο γιώτα και το ρεβύθι εξαιτίας του σχήματός του που είναι σα μικρή σφαίρα θα μου άρεσε να λεγόταν ροβύθι με όμικρον. Άλλωστε έχω την εντύπωση ότι κάπου το έχω δει γραμμένο κι έτσι, σε κάποιο παλιό ανάγνωσμα. Η εικόνα στο Διαδίκτυο, η κάθε εικόνα, νομίζω πως θα έπρεπε να ξεχωρίζει από τις αγιογραφίες ή τις εικόνες στο χαρτί ως e-κόνα ενώ οι κάθε λογής βιταμίνες που παίρνουμε για την ενίσχυση του οργανισμού θα μου πήγαινε να γράφονταν με ύψιλον στη θέση του δεύτερου γιώτα - από την άμυνα.
Καλό βράδυ σε όσους περάσουν.Το βράδυ πιστεύω πως είναι πιο σωστό να γράφεται με ύψιλον παρά με γιώτα - με το γιώτα μοιάζει να καραδοκεί κάποιος αόριστος κίνδυνος στο βράδυ ή να είναι για κάποιο λόγο σύντομο ενώ με το ύψιλον μου δημιουργείται η εντύπωση πως θα κοιμηθείς περισσότερο, καλύτερα και πιο βαθιά.

6 σχόλια:

  1. Σαν να σκιρτούν οι λέξεις και να χαμογελάνε έτσι όπως τις περιγράφεις ;) Καλό βράδυ λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. :):):)

    για ολα θα συμφωνησω και πιο πολυ για το ''ω'' της βροχης.. σα δοχειο που μαζευει τις σταγονες / στιγμες / αναμνησεις

    ομορφα χριστουγεννα ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι συνειρμοι σου ειναι ποιητικοι!

    Μου αρεσεις...

    :))

    Καλές Γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια και μίλησες για βράδυ σκέφτηκα ότι και στο δάκρυ μόνο το υ ταιριάζει, για το κοίλο σχήμα του αλλά και γιατί πάντα φανταζόμουν τα δάκρυα να γεμίζουν ένα μικρό γυάλινο δοχείο ή δυο ενωμένες χούφτες, να συλλέγονται σαν πολύτιμο υγρό, να μην πηγαίνουν χαμένα. Καλό σου βράδυ, Γεωργία. Οι όμορφα ειπωμένες σκέψεις και λέξεις σου μου έφτιαξαν το δικό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν είχα σκεφτεί έτσι τις λέξεις.. ποτέ.. πόσο δίκαια μου φαίνεται η αλλαγή που προτείνεις..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. kovo voltes,

    Θα χαιρόμουν πολύ να μου χαμογελάνε οι λέξεις.Καλή σου μέρα και σε ευχαριστώ πολύ!


    καρδούλα,

    Όμορφα Χριστούγεννα και σε σένα,καρδούλα.


    Coula,

    Και συ μου αρέσεις και δεν το λέω έτσι για να ακούγεται,το εννοώ!
    Να περνάς καλά!



    Ελευθερία,

    Πολύ σε ευχαριστώ!Και πολύ σωστή η τοποθέτηση για το "δάκρυ"!



    Hfaistiwnas,

    Καλέ μου Ηφαιστίωνα,να σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή