26/12/10

Ο άνθρωπος μόνος


Ένα κερί

Αυτό το κερί που άναψα
περαστικός από τον οίκο Σου
δεν είναι η προσευχή μου
για να Σε φτάσει εκεί ψηλά
δεν είναι οι παρακλήσεις μου
ούτε βεβαίως καμιά ελπίδα
που εναπέθεσα σε Σένα.
Η καθαρότητα της ύλης του
δε συμβολίζει το ακηλίδωτο
της πρόθεσής μου
και η μαλακή του υφή
καθόλου δεν υπόσχεται
την εύπλαστη μεταστροφή μου
στη μετάνοια
όπως οι αλληγορίες εγγράμματων πιστών Σου
ξέρουν να τυλίγουν.
Μπορεί να μοιάζει μ' όλα τα άλλα
όμως αυτό
ανάφτηκε για να Σου πει
πως ευτυχώς
στέκομαι εδώ αβοήθητος
και πως ακόμα
όσο μπορώ
θα λάμπω.

Γιάννης Βαρβέρης

25 σχόλια:

  1. όλα όμως..θα πάνε καλά..

    Καλές γιορτές..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρονια πολλά κουκλι μου............ και ναναι όπως ακριβως τα θες και τα ονειρευεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι φόβος..
    Χρόνια πολλάαααααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σταση ζωης, σε καχεκτικους καιρους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. oneiro,
    δεν εκφράζω καμιά απογοήτευση με τον τίτλο - άλλωστε δεν είναι δικός μου,έτσι ονομάζεται η τελευταία ποιητική συλλογή του Γ.Β.
    Αντεύχομαι.


    Nana Tsouma,
    σ ευχαριστώ πολύ,Νανούλα,χθες ήμουν στο χωριό σου.


    Ηφαιστίωνας,
    δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς.


    Caesar,
    ...αλλά πολύ καχεκτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι φόβος η μοναξιά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Hfaistiwnas,
    για κάποιους,μερικές φορές,μπορεί.Εγώ πάλι την έχω απόλυτη ανάγκη.Μέσα στη βουή,χάνω το στόχο ή και το ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι φυσικά, και εγώ τις περισσότερες φορές, θέλω την ηρεμία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δυνατοί στίχοι...
    Με άγγιξε...

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έτσι είναι. Στεκόμαστε αβοήθητοι. Λίγοι το έμαθαν εμπειρικά και δεν φοβούνται πια, πολλοί δε θέλουν να το δουν και γαντζώνονται πάνω σε άλλους που δείχνουν πιο δυνατοί από άμυνα. Κι άλλοι κρατάνε χέρια για να ζεσταθούν στην παγωνιά, γιατί δύο και τρία ζεστά χνώτα είναι πάντα καλύτερα από ένα. Κυρίως η απελπισία, θέλει παρέα.
    Σε φιλώ. Τα καλύτερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφο. Χρόνια Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ,


    Dawkinson,
    Καταλαβαίνω πώς το εννοείς,πάντως πιστεύω πως η απελπισία δε θέλει καθόλου παρέα.Είναι μοναχικό συναίσθημα,δε μοιράζεται και ίσως να εμπεριέχει και αγένεια - προς τον άλλον - η σκέψη να τη μοιραστείς. Κι εγώ σε φιλώ,πολύ.


    maximus,
    ευχές και από μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ,
    Δεν ξέρω γιατί,δεν γράφτηκε παραπάνω η απάντηση προς εσένα/εσάς.
    Χρόνια πολλά,επίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Yπεροχο να μπορεις να λαμπεις.Υπεροχο να μπορεις να στεκεσαι ορθιος παρολες τις δυσκολιες
    Οσο για την μοναξια, θελει δυναμη να την νκαταταξεις στα υπεροχα.
    Να σαι καλα και να περνας ομορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εμένα μού φάνηκε λιγουλάαααακι φαρμακομύτικο* και λιγουλάαααακι αλαζονικό το ποίημα...
    Αλλά κατά τα άλλα, μια χαρά!
    :-))

    * μα δες πώς "καρφώνει" τους άλλους!

    Φιλιά πολλά!
    Χαρούμενες γιορτές!
    Ευτυχία και μακροημέρευση στο Νέο έτος!
    Idom

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @prasino liker,
    Πολλές ευχές κι από εδώ.



    Idom,
    Νομίζω πως είναι το δωρικό ύφος του Βαρβέρη που δίνει - ίσως - αυτή την εντύπωση.Δεν το είδα έτσι.
    Αλλά αυτό είναι το ωραίο της ποίησης:σταματάει,ο αναγνώστης,όπου θέλει.Πολλές οι ερμηνείες-εξηγήσεις.
    Καλή χρονιά,αγαπητέ,σου στέλνω κι εγώ τις ευχές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρόνια πολλά και καλά, με στόχους κι αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. athanasia,
    επίσης,επίσης.


    Yannis Petsas,
    Γιάννη,ευχαριστώ πολύ.Πολλές ευχές κι από εμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με την ευκαιρία των εορτών το ιστολόγιο “Αθεΐα, η άρνηση της αλήθειας” εύχεται σε όλο τον κόσμο υγεία, ευτυχία και ότι άλλο επιθυμεί ο κάθε ένας μας προσωπικά.

    Θερμές ευχές για ένα ευλογημένο καινούργιο χρόνο για εσάς και τις οικογένειες σας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ορθόδοξος,
    ως προς τις ευχές,αντεύχομαι.
    Ως προς το άλλο που γράφετε, καθένας ακολουθεί όποιον δρόμο θέλει.Δε σβήνω το σχόλιό σας αλλά,παρακαλώ και εσάς και όποιον άλλο,δε θέλω ξανά εδώ τρόπους ανεύρεσης της σωτηρίας ή της αλήθειας.Ακόμα κι αν τίθεται θέμα ανεύρεσης της μιας "αλήθειας",αυτή δεν προτείνεται αλλά βρίσκεται,κατά τη γνώμη μου.Ανακαλύπτεται και αποκαλύπτεται στον άνθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. κι εγώ..
    ευτυχώς
    στέκομαι εδώ αβοήθητος
    ..
    χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα :):)
    καλή χρονιά :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. koulpa,
    Κι από μένα πολλές ευχές,να είσαι καλά,όπως θέλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. άσωτος γιός,
    το ίδιο πιστεύω κι εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή