27/11/10


Αυτή η ανάμνηση με πάει πίσω 15 χρόνια. Πάσχα σε εξοχή της Κέρκυρας και είναι ξημερώματα επιστροφής. Περπατάω μ' ένα μεγάλο σακ-βουαγιάζ στην πλάτη κάμποσο δρόμο μέχρι να βγω στον κεντρικό, όπου εκεί θα με περίμενε ένα αυτοκίνητο. Μόλις που πάει να σηκωθεί ο ήλιος,  μισοσκόταδο ακόμα, Μάρτιος ή Απρίλης, και η πρωϊνή πάχνη έντονη, το κρύο διαπεραστικό. Ακούγονταν ακόμα τριζόνια και τριξίματα της νύχτας. Ένας ελαφρύς, παγωμένος αέρας φυσάει το πρόσωπό μου. Περπατάω γρήγορα για να ζεσταθώ και με τις ορειβατικές μπότες περνάω πάνω από νοτισμένα, θεόρατα αγριόχορτα. Πυκνή βλάστηση. Θυμάμαι σαν τώρα κάποιες πυγολαμπίδες, με αυτό το ασπρογάλαζο φως να ξεχωρίζουν καθώς χωνόμουν ως τη μέση μες στο βαθύ πράσινο. Μετά από ένα χιλιόμετρο δρόμο άκουγα την αναπνοή μου μόνο, είχα λαχανιάσει. Ήταν ένα ήσυχο, όμορφο τοπίο που μόλις ξυπνούσε και εγώ που προχωρούσα μόνη μου. Δεν υπήρχε ψυχή τριγύρω. Διέσχισα το χωριό  που ακόμα κοιμόταν κι έφτασα στην άκρη του δρόμου.Ήμουν χαρούμενη και δεν ξέρω γιατί, ήξερα ήδη τότε ότι αυτές οι εικόνες κουβαλούσαν μια μαγεία και πως θα εντυπώνονταν για πάντα στη μνήμη μου. Σα να ήμουν σκηνοθέτις και μοναδικός ηθοποιός μιας ταινίας όπου όλα πήγαιναν καλά. Έτσι έχω φανταστεί τη μέρα της αναχώρησής μου από την Αθήνα. Λέω "αναχώρησης" - όχι "απόδρασης"- γιατί και την Αθήνα κάποτε τη διάλεξα για να μείνω - δε μεγάλωσα εδώ. Με φιλοξένησε όσα χρόνια το θέλησα, κάτι σαν ενδιάμεσο. Δεν αισθάνθηκα πίεση ζώντας στην μεγαλούπολη. Όμως οι ανάγκες και οι συνθήκες αλλάζουν.Θα' ναι ένα ξημέρωμα σαν όλα τ' άλλα και τα σύννεφα θα γίνονται από σκούρα γκρι, ροζ και μετά λευκά.Θα φυσάει ένα απαλό αεράκι κι εγώ, σίγουρη και με όλα τα πράγματα έτοιμα από καιρό, πανάλαφρη και γελαστή, θ' αποχαιρετήσω την πόλη που με φιλοξένησε για να πάω επιτέλους στην πατρίδα που θα έχω διαλέξει.

9 σχόλια:

  1. Στο εύχομαι να έρθει όποτε το επιθυμήσεις..
    Όμορφες εικόνες μας έφτιαξες.. και μάλιστα από την αγαπημένη Κέρκυρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μ' αρέσει που και τα πουλιά στη φωτογραφία είναι σα χαμογελαστό πρόσωπο :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Hfaistiwnas,
    πολύ σε ευχαριστώ.

    Β.,
    Όλα χαμογελάνε,Βασίλη.Κι εγώ μαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α, ναι, θα ναι ένα ξημέρωμα σαν όλα τ΄ άλλα...αλλά με προορισμό σπουδαίο, τώρα. Έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://www.youtube.com/watch?v=bwsxTCw_-zM

    Καλά, σε άφησαν αξημέρωτα να περπατήσεις χιλιόμετρα μέσα από αγρούς;
    Για Χόμπιτ σε πέρασαν;
    :-\

    Σίγουρα θες να μετοικήσεις στην κέρκυρα;

    Idom

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Idom,
    Θα πάω να δω το λινκ,μετά.
    Δεν εννοούσα την Κέρκυρα,απλώς η ανάμνηση αυτή,που έλαβε κάποτε χώρα στην Κέρκυρα,μου ήρθε στο μυαλό.
    Το μέρος θέλω να το κρατήσω μυστικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φωτογραφία - έκσταση, μια τεράστια απόλαυση. Δεν υπάρχουν λόγια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή